Laatst bijgewerkt: 28 oktober 2025
Annulering van een bestelling
Zoals vermeld in onze Algemene voorwaarden en in onze Herroeping van de overeenkomst, hebben consumenten die gevestigd zijn in de EU, de EER of het Verenigd Koninkrijk volgens de geldende wetgeving het recht om bepaalde online aankopen te annuleren of te herroepen en hun geld terug te krijgen. Dit recht, bekend als het herroepingsrecht, stelt u in staat om goederen binnen 14 dagen na ontvangst te retourneren en een terugbetaling van de aankoopprijs te ontvangen.
Naast deze wettelijke mogelijkheid biedt Lunzo alle klanten wereldwijd ook een vrijwillige retourperiode van 14 dagen. Meer informatie vindt u op de pagina Retourneren van goederen.
Houd er rekening mee dat de meeste bestellingen niet meer kunnen worden geannuleerd voordat ze zijn verzonden. Het verwerkingsproces begint meestal onmiddellijk na bevestiging van de bestelling. Uitzonderingen zijn alleen mogelijk bij producten met een langere levertijd.
Als u uw aankoop wilt herroepen, raden wij u aan eerst onze Herroeping van de overeenkomst te lezen, waar u een gedetailleerde uitleg van de procedure vindt.
Het simpelweg weigeren van de levering van het pakket wordt niet beschouwd als een geldige herroeping van de overeenkomst. In dat geval worden de kosten van retourzending afgetrokken van het terug te betalen bedrag.
Wijzigingen in een bestelling
In sommige gevallen is het mogelijk om kleine aanpassingen te doen aan een reeds geplaatste bestelling, mits deze nog niet door de verkoper is bevestigd of verzonden. Dit kan bijvoorbeeld gaan om het wijzigen van de kleur of maat van een product of het corrigeren van een klein foutje in het afleveradres. Belangrijke wijzigingen – zoals het vervangen van een artikel door een ander met een andere prijs of het volledig wijzigen van het afleveradres – zijn niet mogelijk.
Als u uw bestelling wilt aanpassen, stuur ons dan een e-mail op info@lunzo.be en vermeld duidelijk wat u wilt wijzigen. Als de bestelling nog in behandeling is, doen we ons best om de wijziging door te voeren.
Wanneer het niet meer mogelijk is om uw bestelling te wijzigen, bijvoorbeeld omdat deze al is verzonden, kunt u wachten tot het pakket is geleverd en het vervolgens retourneren volgens ons beleid voor Retourneren en ruilen van goederen.
Als u bij het plaatsen van de bestelling een verkeerd adres hebt ingevoerd en de wijziging niet op tijd kon worden verwerkt, vindt u meer informatie hier.